Turnclub Jong Moorsele Gymfed We Are Gym Gymfed We Are Gym   Gymfed We Are Gym   Ethias verzekeringen

Visie & Missie

Visie

Turnclub Jong Moorsele wenst haar missie tot leven te brengen door een uitgebreid sportaanbod. Via kleuter turnen vanaf 2.5 jaar, naar basisgym van het 1ste leerjaar tot 3de middelbaar tot (jong)volwassenen en senioren gym. Voor de meer getalenteerde kinderen is er vanaf het 3de kleuter mogelijkheid om in te stappen in de competitie van recre@ of ttm c-niveau na selectie.

De club wordt gedragen door de recreatieve groepen en zij vormen de brede basis die het clubleven mogelijk maken. Het spreekt voor zich dat uit deze groepen de betere talenten geselecteerd worden. Omdat we in onze turnclub niet deelnemen op A en B-niveau, blijven de competitie-uren beperkt tot 8u/week. Voor gymnasten die dit niveau wel aankunnen, werken wij samen met een club van de hoofdgemeente die zelfs topsport niveau aanbiedt.

Kwaliteit is belangrijk: onze club streeft ernaar dat elk kind training krijgt van een gediplomeerd trainer, daarvoor kunnen de trainers interne en externe bijscholingen volgen. Doordat de leden op een verantwoorde, gevarieerde en kindvriendelijke manier gymtraining krijgen kunnen ze op sportief vlak vooruitgang boeken. De gymnasten hebben daardoor plezier in hun sport en zo komen ze graag naar de trainingen.

Veilig sporten staat voorop in Turnclub Jong Moorsele, daardoor hebben we de voorbije jaren al veel geïnvesteerd in nieuw sportmateriaal, dit door de geldopbrengst van de acties de club.

Naast de lichamelijke is ook de geestelijke ontwikkeling belangrijk. Ook bij individuele sport is teamgeest en verantwoordelijkheid binnen de groep belangrijk. Om sociale contacten tussen leden onderling, tussen club en ouders, tussen ouders en trainers en tussen trainers onderling te verbeteren, worden diverse activiteiten georganiseerd. (turnfeest, duogym, vriendjesdag en voor de competitiegroepen de turnstage tijdens  augustus)

Missie

Turnclub Jong Moorsele wil de inwoners van Moorsele en omliggende gemeentes recreatieve gymnastiek aanbieden. We willen kinderen van kleins af aan plezier laten beleven aan sport en hen via het turnen helpen bij de algemene ontwikkeling. Daarenboven wil de club talentvolle meisjes / jongens begeleiden in de competitieve beoefening van het toestelturnen.

Onze club is aangesloten bij de Sportfederatie Gymfed Vlaanderen, de door Bloso erkende gymnastiekfederatie.